Nauda

Iespējas, ko piedāvā un nākotnē sola mobilā banka

Tehnoloģiju piedāvātās iespējas mainās straujāk nekā gadalaiki aiz loga, un jau pavisam drīz Swedbank mobilā lietotne būs ne vien banka tavā kabatā, bet arī mobilā norēķinu karte!

Vēl pirms desmit gadiem Swedbank radīja īstu apvērsumu, atverot bankas filiāles lielveikalos un citās sabiedriskās vietās. Šobrīd banka pieejama gluži vai kabatā, proti, mobilajā telefonā. Un kopš ieviests Smart-ID , tās lietošana ir kļuvusi neticami vienkārša – vairs nav nepieciešamas kodu kartes un kalkulatori un visas darbības var veikt ar mobilā tālruņa palīdzību. Nu pienācis laiks nākamajam solim – jaunākā iespēja, ko jau gada pirmajā pusē plāno ieviest Swedbank, ir norēķini ar mobilo telefonu veikalos. Tā būs viens no papildu rīkiem tam, ko jau šobrīd piedāvā bankas mobilā lietotne.

Mobilās lietotnes priekšrocības

Kā liecina Swedbank veiktais pētījums, pati svarīgākā funkcija, ko mobilajā lietotnē novērtē bankas klienti, ir iespēja apturēt kartes darbību, ja tā nozaudēta vai nozagta. 63% to sauc par svarīgāko. Zīmīgi, ka vēl lielāku nozīmi šai iespējai piešķir cilvēki ar vidējiem (72%) vai vidēji augstiem (79%) ienākumiem.

Lai to izdarītu, Swedbank mobilajā lietotnē jāatver sadaļa Kartes, jāizvēlas tā, kuru vēlaties bloķēt, un tās statuss jānomaina no aktīvs uz neaktīvs. Minūtes laikā jūsu nozaudētā karte ir drošībā, un sirds mierīga. Turklāt bankas mobilajā lietotnē ir iespējams arī uz 10 dienām apturēt kartes darbību, ja klients droši zina, ka karte nozaudēta, piemēram, mājās, un pastāv cerība, ka šo 10 dienu laikā kartes darbību varētu atjaunot.

Konta atlikums pāris sekundēs

40% aptaujāto atzīmē, ka viņiem svarīga ir iespēja ātri iegūt informāciju par būtiskākajām finanšu lietām.

Te lieti noder ātrā atlikuma iespēja. Izvēloties attiecīgo Swedbank lietotnes logrīku un bankas kontus, kurus tam piesaistīt, konta atlikumu var uzzināt ar vienu pirksta piesitienu ekrānam. Logrīkam iespējams noteikt limitus, cik lielas summas rādīt, var izvēlēties arī attēlojumu procentos no izvēlētās summas, ja ir bažas, ka šī informācija varētu nonākt nelabvēļu rokās.

Ja nepieciešama detalizēta informācija, jāatver kopsavilkums un jāizvēlas konts, kuram to vēlaties redzēt. Līdz ar to mobilā lietotne šobrīd nodrošina ātru iespēju iepazīties ar svarīgāko savā kontā.

Ko sola tuvākā nākotne?

Patlaban visa Eiropa gatavojas zibmaksājumu ieviešanai. Tas būs īsts nākamais solis banku pārskaitījumu jomā. Nauda no vienas bankas konta citā iekritīs burtiski sekunžu laikā neatkarīgi, vai tā ir viena un tā pati, divas dažādas vai pat dažādu valstu bankas. Šo iespēju par svarīgu atzīst 23% aptaujāto. Jāatzīmē, ka Swedbank kontu ietvaros banka jau šobrīd nodrošina acumirklīgu naudas pārskaitīšanas ātrumu: patlaban jau katru dienu bankā notiek vidēji 160 000 šādu maksājumu.

Cits nākotnes risinājums, kurš piesaistījis 20% aptaujāto interesi, dienas gaismu ieraudzīs jau pavisam drīz, un tā ir iespēja veikalā norēķināties ar mobilo telefonu. Darbības princips būs līdzīgs kā šobrīd bezkontakta kartēm – pieliec telefonu tuvumā terminālim, nopīkstini, un darījums veikts.

Interesanti, ka 29% aptaujāto vēlētos, lai nākotnē mobilajā lietotnē būtu pieejami visi bankas pakalpojumi. Visticamāk, ka tā tas arī būs, jo mobilais telefons ir kļuvis par svarīgāko ierīci modernā cilvēka dzīvē, bet, ja tā vietā radīsies kāda cita, vēl modernāka komunikācijas forma, banka kā upe, kas vienmēr atrod ceļu uz jūru, sekos jaunākajām tendencēm, lai arī nākotnē būtu tur, kur ir klients.