Nauda

Nelaime nelaimes galā – kāzu fotogrāfam trīs apdrošināšanas gadījumi mēneša laikā

Kāzu fotogrāfam Dmitrijam Mokejevam augusts bija raibs mēnesis.

Brauciens uz lauku mājām beidzās ar bojātu jauno auto, ceļojums uz ārzemēm – ar sabojātu bagāžu, bet, kamēr Dmitrijs apceļoja tuvus un tālus nostūrus, aiz viņa dzīvokļa rīģipša sienas plīsa caurule un ūdens nonāca līdz apakšējā kaimiņa griestiem.

 Neveiksminieks, kāds varētu padomāt. Tomēr, kā izrādās, Dmitrijs ir ļoti tālredzīgs cilvēks – visas viņa likstas atrisināja apdrošinātājs, par ko viņš izteica pateicību arī savā Twitter kontā:

Uz laukiem pa lauku ceļu

Dmitrijs nesen iegādājās jaunu auto, tam izmantojot līzinga pakalpojumus. Pērkot auto līzingā, KASKO bija jāiegādājas obligāti. Dmitrijs gan atzīst, ka, visticamāk, to darītu arī tad, ja tā nebūtu obligāta prasība. Nepieciešamība pēc palīdzības radās itin drīz. Uz Dmitrija lauku mājām ved tikai viens ceļš, bet šoreiz tas izrādījās braukšanai nepiemērots − ar smagā transporta atstātām risēm, akmeņiem, šķembām un bedrēm. Rezultāts – pamatīgi noskrāpēta auto apakša un citas skrambas. Situācijā, ja auto īpašniekam ir tikai OCTA apdrošināšana, visi zaudējumi būtu jāsedz pašam, bet šajā gadījumā Dmitrijs informēja Swedbank, kur viņš bija iegādājies KASKO polisi, devās uz servisu un pēc nedēļas, atgriežoties no ceļojuma, saņēma savu auto, par kura remontu bija samaksājis apdrošinātājs.

Ir problēma – nav problēmu

Kamēr auto remontā, Dmitrijs devās īpašā ceļojumā – fotografēt kāzas Šveicē, tāpēc līdzi bija jāņem visa fototehnika, ko var ievietot divās bagāžas somās.

Dmitrijs Mokijevs ir ne vien pieprasīts kāzu fotogrāfs, bet arī ļoti tālredzīgs cilvēks.

Dmitrijs atzīst, ka apdrošināšana, ko automātiski piedāvā kredītkarte, viņam nav īsti piemērota, jo summa, ko tā sedz, ir nepietiekama dārgās fototehnikas dēļ. Šoreiz gan ķibele gadījās nedaudz mazāka – saņemot koferi, kurā glabājās tehnika, atklājās, ka tam ir nolūzuši ritenīši un ieplaisājis korpuss. It kā sīkums, bet, ja esi apdrošināts, jāzvana apdrošinātājam, kurš segs radušos zaudējumus.

Remonts kaimiņa dzīvoklī

It kā ar to jau nebūtu gana, šiem atgadījumiem pievienojās vēl viens – Dmitrija virtuvē aiz sienas ieplīsa caurule. Tā atradās aiz flīzēm un rīģipša, tāpēc par plīsumu viņš uzzināja brīdī, kad ūdens, kas jau kādu laiku bija krājies aiz sienas, vienā mirklī ar joni uzgāzās kaimiņa griestiem. Saprotams, ka vairumā gadījumu sekotu konflikts ar kaimiņu, strīdi par izdevumiem un citas problēmas. Tomēr mēs zinām, ka Dmitrijs ir tālredzīgs cilvēks un ir iegādājies mājokļa apdrošināšanu, kurai papildus ir arī civiltiesiskā apdrošināšana. Tātad, ja polises īpašnieks nodara skādi kaimiņam, meistara izsaukumu un kaimiņa dzīvokļa remonta izdevumus atkal sedz apdrošinātājs.

Dmitrijs priecājas, ka izvēlējies īsto kompāniju, kurā apdrošināt savu auto, māju un ceļojumu, jo problēmu novēršana norit ātri un bez kaulēšanās. Lai arī abiem ar kaimiņu dažas dienas nācies pagaidīt, līdz ierodas tāmētājs, kopumā fotogrāfs ir ļoti apmierināts: “Iespējams, ka viņiem būtiski pieaudzis klientu skaits vai arī vienlaikus bija jāapkalpo vairāki negadījumi, bet iepriekš līdzīgā situācijā speciālists, kas novērtēja zaudējumus, ieradās nākamajā dienā, šoreiz dažas dienas bija jāpagaida.” Tomēr pārlieku noskumis par šīm dažām gaidīšanas dienām fotogrāfs nav, jo rezultātā apmierināts ir gan viņš, gan arī kaimiņš.