Ikdiena

Nevari iedarbināt auto, beidzies benzīns… Ko sedz Tavs KASKO?

Arī visuzticamākais akumulators mēdz pieteikt streiku un izlādēties. Īpaši, ja runa ir par stipru salu. Agrāk šādos gadījumos bija jāmeklē trose vai vadi, jāklauvē pie kaimiņu durvīm, tagad pietiek ar īsto KASKO.

“Šogad jau trīs reizes esmu vērsies pēc diennakts tehniskās palīdzības, jo nevarēju iedarbināt automašīnu,” pieredzē dalās Valters Baumanis, Audi A3 īpašnieks. “Pirmās divas reizes pie vainas bija laikus nenomainītas kvēlsveces, bet pēdējo reizi mīnus 16 grādos nevarēju iedarbināt automašīnu, jo bija “nosēdies” akumulators. Pietika ar vienu zvanu apdrošinātājam, un viss tika sakārtots,” stāsta Valters. Swedbank KASKO apdrošināšanas polise viņam noderējusi arī citkārt, kad bija jāmaina bojāta riepa. “Ērtāk taču izmantot apdrošināšanu, nevis darīt pašam!”

Tā ir viena no mūsdienīgas apdrošināšanas priekšrocībām. Apdrošinātājs palīdzēs atrisināt arī šķietami sīkas ķibeles: ja dīzeļdegvielas vietā ieliets benzīns, bērns ieslēdzies automašīnā, nestrādā vējstikla slotiņas vai, piemēram, braucot uz mežu pēc egles, uzkarsis bremžu disks. Arī tad, ja uz ceļa beigusies degviela, apdrošinātājs atbrauks un piepildīs bāku. Bet nopietnāku tehnisku problēmu gadījumā segs evakuēšanas izmaksas.

Swedbank apdrošināšanas statistika liecina, ka automašīnas piestartēšana ziemas mēnešos ir visbiežāk pieteiktais diennakts tehniskās palīdzības pakalpojums un to izmantojuši 32 % klientu. Nākamie biežākie diennakts tehniskās palīdzības pieteikšanas iemesli ir citi tehniskie bojājumi (29 %) un automašīnas riepu bojājums (11 %).

Vai KASKO atmaksājas?

Ne velti, iegādājoties automašīnu ar līzinga starpniecību, apdrošināšana ir obligāta. No lielākiem vai mazākiem negadījumiem nav pasargāts neviens. Bet laba apdrošināšana paredz visus iespējamos riskus, piemēram, uz ielas novietotai automašīnai no mājas jumta uzkritis sniegs un radījis bojājumus, izsists stikls, noskrūvēti riepu diski, arī nozaudētas automašīnas atslēgas. Kā smejot saka Valters Baumanis, viņa novērojumi liecina: visi negadījumi parasti notiekot tieši tad, kad KASKO apdrošināšanas nav vai tā ir beigusies! Tāpēc arī tad, ja automašīna nav iegādāta līzingā, viņš ir pārliecināts, ka   KASKO apdrošināšana atmaksājas.

“KASKO man ir ļoti noderējis. Kad pirku auto, jutu, ka man ir jāpērk KASKO, un izvēlējos diezgan labu piedāvājuma paketi. Un divas reizes man tas ir ļoti noderējis – vienreiz mana automašīna tika bojāta, jo mašīnas aizmugurē ieskrēja cits auto, un, izmantojot KASKO, atlīdzību saņēmu daudz ātrāk, nekā piesakot OCTA atlīdzību.

Otrreiz pati saslīdēju ziemā, un auto remonta izmaksas bija ap 2000 eiro, ko KASKO sedza gandrīz pilnā apmērā. Šajā reizē zvanīju savam apdrošinātājam un izmantoju arī tehnisko palīdzību, jo bija nepieciešams evakuators. Atceros, cik uztraukusies toreiz jutos, bet situāciju izdevās atrisināt samērā ātri,” stāsta Elīna Neiberga (32), Volvo S60 īpašniece.

Cik tas maksā?

Katram klientam apdrošināšanas cena tiek aprēķināta individuāli, ņemot vērā automašīnas vecumu, marku, vadītāja vecumu un vēl citus parametrus. Apdrošināšanas prēmiju, piemēram, Swedbank klienti ļoti ērti var aprēķināt, pirms tam autorizējoties internetbankā.  Jāpiebilst, ka Swedbank KASKO priekšrocība ir tā, ka maksājumu iespējams sadalīt 12 daļās bez papildu sadārdzinājuma.

Ko ņemt vērā, izvēloties KASKO apdrošināšanu?

Izvēloties sev izdevīgāko apdrošināšanas kompāniju, pievērsiet uzmanību ne tikai apdrošināšanas pakalpojuma cenai, bet arī tam, kādi riski ir apdrošināti un kādi izņēmumi paredzēti apdrošināšanas līgumā. Piemēram, vai līgums paredz diennakts tehnisko palīdzību bez limita ierobežojuma, ja ir grūtības iedarbināt automašīnu, beidzies benzīns, nozaudētas atslēgas un gadījušās citas sīkas ķibeles.