Ikdiena

Kā rīkoties, ja neatceraties kartes PIN kodu vai internetbankas paroli?

Ja padomā, cik daudz kodu, paroļu, durvju kodu mums jāpatur prātā, nav brīnums, ka kaut kas no tā tiek piemirsts. Aizmirsts kartes PIN kods ir viena no biežākajām situācijām, kas jārisina Swedbank Klientu servisam.

Kā rīkoties gadījumā, ja aizmirsies maksājumu kartes PIN kods vai internetbankas parole konsultē Swedbank Konsultāciju servisa vadītāja Olga Dadeika.

Aizmirsts maksājumu kartes PIN kods

Diemžēl vai par laimi, maksājumu kartes PIN kodu zina tikai kartes īpašnieks. To nezina nedz bankas darbinieks, kas šo PIN kodu klientam izsniedz, nedz arī to iespējams aplūkot kādā īpašā bankas sistēmā. Tāpēc nav iespējams piezvanīt uz banku, pateikt savu vārdu, uzvārdu, personas kodu un cerēt, ka kāds jūsu PIN kodu atgādinās.

„Ko var darīt? Var ielikt karti bankomātā, cerot, ka pirksti varbūt pēc inerces uzspiedīs ierasto kombināciju un tā izrādīsies pareiza,” iesaka Olga Dadeika, atgādinot, ka kopumā būs tikai trīs mēģinājumi, pēc kuriem bankomāts karti aiztur.

„Tāpēc, ja arī šo triju mēģinājumu laikā neizdodas atsaukt atmiņā pareizo ciparu virknējumu, karte ir jāslēdz un jāpasūta jauna. Parasti klientam ir iebildums – vai par jauno karti būs jāmaksā? Jā, mums ir kartes izgatavošanas maksa un ir mēneša maksa. Tāpēc par jaunas kartes izgatavošanu tiešām būs jāmaksā, tomēr kartes lietošanas maksa gan tiek piemērota tikai par to laiku, kad tā tiek izmantota. Tāpēc kopumā par veco un jauno karti mēneša maksa paliks nemainīga.”

Aizmirsta internetbankas parole

„Ja aizmirsta internetbankas parole, ir atvēlēti pieci mēģinājumi, lai paroli atcerētos. Ieteikums šādos gadījumos – pārbaudīt, vai tastatūrai nav ieslēgti lielie burti un nomainīta valoda datorā. Jo reizēm nav runa par to, ka aizmirsta parole, bet tā tiek nepareizi ievadīta, jo datorā mainīti kādi parametri,” pieredzē dalās Olga Dadeika.

„Ja tomēr pirmie pieci mēģinājumi bijuši kļūdaini, jāzvana uz Konsultāciju centru. Pirmajā reizi klientam varam atbloķēt pieeju un iedot vēl piecus mēģinājumus, jo pastāv iespēja, ka viņš paroli atcerēsies. Ja jūsu telefona numurs ir reģistrēts internetā, jaunu paroli varēsim nosūtīt uz verificēto tālruņa numuru. Taču šādas iespējas nav bezgalīgas. Ja pieeju internetbankai nobloķē atkārtoti, tad jādodas uz tuvāko bankas filiāli, lai šo pieeju klientam piešķirtu atkārtoti.”

Izlasi arī:

PIN kodu un maksājumu karšu drošība