Auto

Populārākā jauno auto marka Latvijā – Nissan

Latvijā ievērojami pieauguši jaunu automašīnu tirdzniecības apjomi. Pircēju vidū iecienītākās ir Nissan markas automašīnas.

Sapņo par BMW, iegādājas praktisku auto

Starp tiem iedzīvotājiem, kas pēdējo triju gadu laikā iegādājušies jaunu auto no salona, vispopulārākās bijušas Nissan markas automašīnas, kuras izvēlējušies 17% pircēju. Tām seko Volkswagen un Toyota ar 12%,  Opel (8%), Hyundai (7%) un Peugeot (7%).

Swedbank privātpersonu auto finansēšanas jomas vadītājs Kaspars Sausais atklāj iemeslus šādam popularitātes reitingam: “No salona biežāk iegādāto automašīnu tops apliecina, ka iedzīvotāji, lai arī sapņo par Audi vai BMW, iegādes brīdī izvēli izdara par labu jaunam lētākas klases auto. Arī mūsu dati par auto iegādi līzingā rāda, ka jau vairākus gadus priekšroka tiek dota pilsētas džipiem, no kuriem priekšgalā ir tieši Nissan Qashqai markas automašīna. Šis auto jauns maksā līdz 20 tūkstošiem eiro, un operatīvajā līzingā uz pieciem gadiem mēnesī izmaksā līdz 250 eiro. Lai kādi aspekti pircējam būtu būtiski, viens no galvenajiem apsvērumiem automašīnas izvēlē ir tieši tās cena un uzturēšanas izmaksas. Tāpēc jaunas automašīnas cenu kategorijā līdz 25 tūkstošiem eiro kļūst arvien pieprasītākas, jo autovadītājiem mēnesī ir salīdzinoši neliels maksājums, turklāt ir pieejama rūpnīcas garantija, kas paredz – vairākus gadus ar jauno automašīnu varēs braukt, neuztraucoties par papildu izmaksām, jo remontus, ja tādi būs nepieciešami, segs garantija.”

Pieprasījums pēc jauniem auto pieaug

Drošība par auto tehnisko stāvokli, tostarp garantija, vēlme mainīt vecu pret jaunu un iespēja izvēlēties sev vēlamo auto komplektāciju ir trīs galvenie apsvērumi, kāpēc autovadītāji pēdējo triju gadu laikā ir izvēlējušies iegādāties jaunu auto no salona, liecina aptaujas dati. Zīmīgi, ka teju trešdaļa autovadītāju norāda, ka šobrīd var atļauties iegādāties jaunu auto, tāpēc arī izmanto šo iespēju. Turklāt patlaban jauni auto kļuvuši pieejami ne tikai ekonomiskās izaugsmes, bet arī salīdzinoši pieejamo cenu dēļ. To norāda arī piektdaļa autovadītāju, kuri nesen iegādājušies jaunu auto no salona. Viņiem iegādātā automašīna izmaksājusi teju tikpat, cik atsevišķu marku lietoti spēkrati.

Kaspars Sausais atklāj, ka pieaugošu tendenci uzrāda arī auto līzinga darījumu skaits: “Jauno auto iegādes darījumu skaits pēdējo trīs gadu laikā ik gadu pieaug par vidēji 20−30%. Arī līzinga tirgus daļa nupat sasniegusi lielāko rādītāju pēdējo desmit gadu laikā – 70% auto iegādes darījumu cilvēki izvēlas tieši līzinga pakalpojumus. To galvenokārt veicinājušas gan šābrīža zemās procentu likmes, gan arī ekonomikas cikls kopumā – joprojām virzāmies augšup. Līdz ar to iespēja iegādāties jaunu auto iedzīvotājiem kļuvusi daudz pieejamāka un pirkumus veikt mudina arī kopējā pārliecība par savām finansēm.”